ראש עיריית לוד פיטר את הסגן שפרש מש"ס אליהו ממן

    בתקופה האחרונה על רקע הבחירות לרב העיר, פעל סגני הרב אליהו ממן בחתרנות ובחוסר נאמנות כלפיי, כמי שמכהן כראש העיר ועומד בראש המערכת, תוך רמיסה ברגל גסה של הכללים האתיים המחייבים, בניגוד למצופה מחבר לקואליציה השותף בהנהלת העיר, בוודאי מסגן ראש עיר
    איתי גדסי 2 Comment on ראש עיריית לוד פיטר את הסגן שפרש מש"ס אליהו ממן

    ראש עיריית לוד יאיר רביבו פיטר אמש את סגנו שפרש מש"ס אליהו ממן על רקע הבחירות לרבנות העיר. מאיר אסולין מש"ס מונה לסגן במקומו • רביבו: "לא יעלה על הדעת שסגני יפעל נגדי באופן מבזה ובלתי ראוי, מאחורי גבי. לחתרנות פוליטית ולחוסר נאמנות תחת הנהגתי כראש עיר יש מחיר"

    בתקופה האחרונה על רקע הבחירות לרב העיר, פעל סגני הרב אליהו ממן בחתרנות ובחוסר נאמנות כלפיי, כמי שמכהן כראש העיר ועומד בראש המערכת, תוך רמיסה ברגל גסה של הכללים האתיים המחייבים, בניגוד למצופה מחבר לקואליציה השותף בהנהלת העיר, בוודאי מסגן ראש עיר
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פייסבוק

    ראש עיריית לוד יאיר רביבו פיטר אמש בישיבת המועצה את סגנו אליהו ממן, ומינה את מאיר אסולין מש"ס לסגן.

    על רקע הבחירות לרבנות העיר, התגלעו חילוקי דעות בש"ס המקומית בלוד, אז הביע סגן ראש העיר אליהו ממן את דעתו שלא תאמה את החלטת תנועת ש"ס הארצית, דבר שגרר תגובה נזעמת של ראש העיר. בהתחשב בסיכומים המוקדמים שהיו לו עם ממן.

    בישיבת המועצה אתמול, פיטר ראש העירייה יאיר רביבו את סגנו אליהו ממן, והודיע על מינויו של מאיר אסולין מש"ס לסגן ראש עיר.

    רביבו אמר בישיבת המועצה "כל הצרות שיש לי פה היום זה בגלל שלא הלכתי עם אריה דרעי. נשכבתי על הגדר בשביל אליהו ממן. כי מילה שלי זה מילה. ולכן כשאני רב עם ש"ס, והסגן שלי מכין מכתב נגדי, לא יכול להיות שסגן שלי בשכר הולך נגדי. בלי לדבר איתי".

    בהודעה שפרסם כתב ראש העיר יאיר רביבו כי "לחתרנות פוליטית ולחוסר נאמנות תחת הנהגתי כראש עיר יש מחיר. לצערי הרב, נאלצתי היום לפטר את הרב אליהו ממן מתפקידו כסגן ראש עיר וליטול ממנו את כל סמכויותיו".

    רביבו פירט את הרקע לפיטורין: "בתקופה האחרונה על רקע הבחירות לרב העיר, פעל סגני הרב אליהו ממן בחתרנות ובחוסר נאמנות כלפיי, כמי שמכהן כראש העיר ועומד בראש המערכת, תוך רמיסה ברגל גסה של הכללים האתיים המחייבים, בניגוד למצופה מחבר לקואליציה השותף בהנהלת העיר, בוודאי מסגן ראש עיר, במיוחד נוכח העובדה שכיבדתי את ההסכם למנותו כסגן, חרף לחצים אדירים שהופעלו עליי, כי מילה שלי זו מילה.

    "לא יעלה על הדעת שסגני יפעל נגדי באופן מבזה ובלתי ראוי, מאחורי גבי, משיקולים פוליטיים זרים ובלתי אחראיים, בהקשר לבחירת רב ראשי לעיר לוד.אמנם, בחירות לתפקיד רב עיר הינן, מטיבן, בחירות טעונות. הבחירות האחרונות לרבנות נערכו לפני למעלה מ- 40 שנה. אולם לפני כשנה בחרה מועצת העיר פה אחד, את 12 נציגי הסיעות השונות במועצה לגוף הבוחר המונה בלוד 24 נציגים. 12 נציגים נוספים נבחרו, בהתאם לתקנות, על ידי בתי הכנסת, שר הדתות וראש העיר.

    "למרבה ההפתעה, בימים האחרונים, אחרי שכבר הוקם כדין הגוף הבוחר לבחירת הרב, וימים ספורים לפני קביעת תאריך הבחירות, החלו מופעלים לחצים גדולים משיקולים זרים ע"י חלק מהמפלגות הגדולות בכנסת על נציגיהם במועצת העיר, להחליף נציגים בגוף הבוחר, וזאת כאמור בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם עמי כראש העיר.

    "אני רואה בהתנהגותו של הרב אליהו ממן הפרה בוטה של ההסכם עמו. נבחר ציבור אשר שותף להנהלת העירייה ולקואליציה העירונית, חייב לכבד את התחייבויותיו ולא להיכנע ללחצים כאלו ואחרים, כמו כן לשמש דוגמא אישית ולנהוג על פי קוד אתי , הוגן, ראוי, ואחראי המייחד את פעילותנו בקואליציה העירונית. זוהי תעודת הזהות הערכית של חברי מועצה החברים בקואליציה שמטרתה לשמור על תרבות ערכית ראויה ולא לפעול במחשכים כנגד ראש העיר.

    כללים אתיים אלה מחייבים הקפדה ושמירה על מערכות יחסי גומלין שבין חבר הקואליציה לבין ראש העיר, ולבין חברי מועצה אחרים השותפים לעשייה העירונית.

    "היום היה זה מבחן למנהיגותי כראש העיר כמי שנבחר לאחר שנים ארוכות של ועדות קרואות, כדי להשפיע על תהליכים ובחירת רב ראשי זהו בהחלט אחד התהליכים החשובים. השיקול המנחה אותי כראש עיר הוא בראש ובראשונה טובת הציבור, כדי שייבחר רב ראוי ומתאים, שיקדם בע"ה שירותי דת מיטביים לתושבי העיר.

    רביבו חתם את דבריו: "כאמור, חתרנות, חוסר נאמנות ואי כיבוד הסכם עמי, אינם יכולים להיות חלק מהנהלת העירייה ולפיכך החלטתי לנקוט בצעד ברור ונחוש זה, כמי שנאמן לדרכו ועקרונותיו אין זה משנה מה 'המחיר'. הבאנו ללוד סדר יום חדש ואני אלחם רק בעד פוליטיקה נקייה!



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה סתם לשון הרע נגד נציג ש"ס
      מי התיר לתת את הבמה הזו לראש העיר בכזו פרהסיה כאן באתר
      על פי דין תורה זה אסור בתכלית!